سئو سایت جدید چیست
سئو SEO چیست و چه کاربردی دارد + آپدیت 1402
بر این اساس ممکن است علیرغم طراحی خوب و با کیفیت سایتتان با شکست مواجه شوید. همانطور که اشاره شد، موتورهای جستجو روز به روز در حال تغییر و تحول هستند. بنابراین بروز بودن اطلاعات در این زمینه برای سئو کاران امری ضروری خواهد بود. این کار می تونه به صفحه شما برای انواع روشهای جستجوی کلمات کلیدی مختلف کمک کنه. به عبارتی بهینهسازی محتوا و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در یک راستا قرار دارن. شاید با جرات و البته کمی مبالغه بشه جواب سوال “سئو چیست؟” رو با محتوای خوب پاسخ داد.
محتوای ویدیویی در حال حاضر برای گوگل و کاربران جذابیت زیادی دارد که تولید نوع مفید و باکیفیت آن می تواند به بهبود سئو کمک زیادی کند. همه وب سایت ها در مورد سئو و بهینه سازی مطالب جسته گریخته می نویسند و بخش های مختلف سئو را آموزش می دهند اما کمتر در مورد سئو سایت تازه تاسیس از صفر تا صد مطلب نوشته می شود. کسانی که به تازگی سایت راه اندازی کرده اند بیشتر اوقات در بحث سئو مبتدی هستند و اطلاعات چندانی ندارد. یعنی فردی بدون اطلاعات کافی در مورد سئو با یک سایت جدید سئو نشده مواجه است و نمی داند باید دقیقا چه کاری انجام دهد. یکی از مهمترین درخواست های کارفرما ارائه تضمین برای رسیدن به رتبه 1 در کلمات کلیدی هدف است در حالیکه این کار کاملا اشتباه و حتی غیرقانونی است. هیچ تضمینی برای تعیین دقیق رتبه شما در بازه زمانی مشخص وجود ندارد چرا که اطلاعاتی از آپدیت های بعدی گوگل و میزان فعالیت رقبا در دست نیست.
به فرایند اضافه کردن اسکیما به صفحه وب، «نشانهگذاری اسکیما یا اسکیما مارکاپ» (Schema Markup) میگوییم. در حقیقت نشانهگذاری با اسکیما روشی برای توصیف بهتر محتوا و موضوع صفحات وبسایت به زبان خود گوگل است. گوگل ابتدا محتوای صفحات وب را با کمک رباتها یا خزندههای جستجوی ارسالی به آنها میخواند. این جمله خود به تنهایی اهمیت تجزیه و تحلیل دادهها و استفاده از یک ابزار مناسب مثل گوگل آنالیتیکس را برای بررسی وضعیت بازدید و سئوی سایت مشخص میکند. ناگفته نماند که تنها تعداد کلمه متن باعث برتری مقالات طولانیتر نشده است، و آنچه باعث این برتری شده است پوشش کاملتر و جامعتر موضوع مورد بحث بوده است. در تصویر زیر نحوه ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول نمایش داده شده است.
گوگل توانست به کمک طراحی ساده و هوش مصنوعی خود در میان کاربران اینترنت، طرفداران زیادی را به خود جذب کند. مهمترین هدف گوگل، پیدا کردن نتایج مورد نظر کاربران در میان صفحات وب است. بنابراین گوگل برای حفظ محبوبیت خود و بهبود تجربه کاربری همیشه در تلاش بوده است که بهترین نتایج را در اختیار کاربران قرار دهد. بر این اساس، گوگل همیشه در حال ارائه معیارهایی جدید و هوشمند برای رتبه بندی سایتهای مختلف است. زیرا با افزایش تعداد سایتها و محتوای آن ها، انتخاب بهترین و مرتبطترین نتایج کار آسانی نخواهد بود. اگر از شما بپرسند اولین مرحله در سئو سایت چیست باید از «تحقیق کلمه کلیدی» (Keyword Research) نام ببرید.
شما می خواهید صفحه محصول قهوه ساز خانگی خود را بهینه کنید و در ادامه کلمه کلیدی “بهترین قهوه ساز خانگی” را پیدا می کنید. کلمات کلیدی Long-tail معمولا دشواری کمتر و نرخ تبدیل بالاتری دارند. علت این موضوع هم اینست که عبارت جستجو شده خاص تر است، بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که کاربر در طول زمانی که از سایت استفاده می کند به مشتری تبدیل شود. علاوه بر پیشنهادات کلمات کلیدی، ابزارهای حرفه ای معیارها و داده های مرتبط با سئو را برای ارزیابی کلمات کلیدی و انتخاب بهترین آنها ارائه می دهند. بنابراین آنها می توانند در زمان شما صرفه جویی کنند و برتری رقابتی به شما بدهند.
اگر در بودجه محدودیتی ندارید میتوانید از نیروی متخصص و باتجربه کمک بگیرید. واضح است یک متخصص با تجربه سئو، در زمان کمتر، نتیجه بهتری ایجاد میکند. با این حال اگر سئو کردن را خودتان به عهده گرفتهاید، چک لیست سئو را گام به گام چک کنید و روشهای غیرطبیعی بهبود سئو را کنار بگذارید. مطمئن باشید محتوای ارزشمند در کنار نکاتی که در این مقاله برشمردیم، در سئو کردن سایت تازه کار شما مفید واقع میشوند. انتخاب یک نام دامنه خوب به موفقیت سایت تازه تاسیس شما در آینده کمک میکند. نام دامنه همچون سردر یک عمارت است که نظر بازدیدکنندگان را در اولین مرحله، جلب خواهد کرد.
این متن تصویر را برای بازدیدکنندگان کم بینا و همچنین پایشگر ها توصیف می کند. هاب محتوا مجموعه ای از صفحات است که همگی به موضوع خاصی مرتبط هستند. علت این امر آنست که محاسبات بر اساس معیارها و الگوریتمهای متفاوتی صورت گرفته است. در پاراگراف های بعدی نگاه دقیق تری به الگوریتم جستجوی گوگل می اندازیم. اساسا ما صفحات را یک به یک اسکن کرده و این گونه در اینترنت به پیش میرویم. اجرای دستورالعمل هایی که در این راهنما به شما داده می شود شروع خوبی برای یادگیری سئو است.
در این موارد لازم است زیربنای ایجاد مشکلات وب سایت را شناسایی کرده و آن را رفع کنید. ممکن است مشکل از کلمات کلیدی سایت باشد یا به URL سایت ربط پیدا کند. با بهبود معماری کلی سایت و استفاده از تکنیکهای جدید سئو میتوانید شکافهای ایجاد شده در سایت را رفع نمایید. هزینه ی سئو برای هر وب سایت منحصر به فرد است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. هر چقدر رقابت در یک حوزه بیشتر باشد، بهینه سازی و رسیدن به رتبه های برتر برای آن کلمات کلیدی سخت تر و پرهزینه تر خواهد بود.
ضمن مطالعه این مقاله شما با نحوه عملکرد موتورهای جستجو و به ویژه گوگل، آشنایی پیدا کردید و فاکتورهای مهم در رتبه وبسایت در گوگل را آموختید. برای موفقیت در سئو باید محتوای ارزشمند در اختیار مخاطبانتان قرار دهید، با موتورهای جستجو سازگار باشید و اعتبار و ارزش خود را با سرمایهگذاری روی سئوی خارجی و لینک سازی به موتورهای جستجو نمایش دهید. بی توجهی به هریک از این سه جنبه باعث میشود نتایج سئو سایت شما ناامید کننده باشد. منظور از Technical Seo (سئوی فنی) بهبود جنبههای فنی و تکنیکی یک وب سایت بمنظور افزایش رتبه صفحات آن در موتورهای جستجو است. ارکان تکنیکال سئو، قابل فهم ساختن هرچه تمامتر محتوای یک وب سایت برای موتور جستجو و نیز سریع و آسان کردن فرآیند بررسی آن است. به بیان دیگر، با استفاده از سئوی تکنیکال، به موتورهای جستجو کمک میکنید تا راحتتر به وب سایت شما دسترسی پیدا کرده و آن را بررسی و تجزیه و تحلیل کنند.
انتخاب بازه زمانی مناسب اولین کاری است که باید هنگام کار با هر ابزار تحلیلی انجام دهید. دو عمل تقسیم بندی و فیلتر کردن داده ها در انتخاب داده های مناسب جهت تجزیه و تحلیل بسیار مهم است. مشکل این جاست که بسیاری از کاربران مبتدی در هنگام ایجاد حساب Google Analytics، گیج می شوند. به عبارات پر جستجویی که نرخ کلیک (CTR) پایینی دارند نگاهی بیندازید. احتمال زیادی وجود دارد که بتوانید CTR را با نوشتن تگ عنوان و متا دیسکریپشن بهتر، بهبود بخشید.
آنالیز رقبا میبایست به طور مرتب و ماهیانه انجام گیرد و کوچکترین اقدام آنها میبایست با عکسالعمل سایت شما همراه باشد. سئو محلی یا سئو لوکال به کلیه اقداماتی گفته میشود که در جهت بهبود رتبه و جایگاه در یک موقعیت جغرافیایی انجام میپذیرد. آکادمی دی ام روم در محتوایی جامع و کامل به تکنیکهای جلوگیری از جریمه توسط گوگل پرداخته است که شما میتوانید با مراجعه به مقاله “راهنمای جلوگیری از جرایم گوگل” با این تکنیکها به طور کامل آشنا شوید. علاوه بر موارد ذکر شده، پسوندهای “COM.“و “NET.” به افزایش اعتبار بالای یک صفحه کمک میکند. تشکر از مقالات خوبی که جدیدا در سایت میذارید و چه خوب میشد اگه مقالات مثل قبلا به صورت دوره ای بود یعنی مثلا یه دوره مقالات در زمینه سئو .
در سئو تکنیکال تلاش می شود تا فهم، درک، انالیز و جستجوی سایت برای خزنده های موتورهای جستجو راحت تر باشد. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی مفاهیم و ابزارهای مختلفی دارد که یکی از مهم ترین آن ها بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو (Search engine optimization) است. موارد دیگری که در بازاریابی دیجیتال مطرح می شود شامل سوشال مدیا مارکتینگ یا بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، ایمیل مارکتینگ و … است. سئو خارجی شامل فعالیتهایی مانند لینکسازی، اشتراکگذاری محتوا در شبکههای اجتماعی، مطبوعات و تبلیغات خارجی میشود. به عنوان مثال شما میتوانید با تبلیغات در اینستاگرام و انتشار لینک صفحات مهم وبسایت خود در این شبکه اجتماعی، ترافیک سایت خود را افزایش دهید. این سه اقدام به خوبی میتواند از طریق لینکسازی خارجی یا همان بک لینک به سئو سایت شما کمک کند و جایگاه شما را در نتایج SERP بهبود ببخشد.
این منابع، حاوی مقالات راهنما و همینطور تحلیل هستند که در دنیای سئو وجود دارند. هدینگهای صفحه از H1 تا H6 تقسیمبندی میشوند که هرچه به عدد 6 نزدیکتر شویم، اهمیت پاراگراف پیشرو کمتر خواهد شد. معمولا در یک صفحه از سایت H1 به عنوان عنوان یک صفحه نشانهگذاری میشود. سلام ممنونم از شما .خوب بود .اگه میشه از جدیدترین بایدها و نبایدهای سئو هم مقاله تهیه کنید.با تشکر از شما. اما اگه به هر دلیلی تصمیم گرفتید که ساختار URL هاتون رو عوض کنید حتماً URLهای قدیمیتون رو ریدایرکت کنید (Redirect 301) به URL های جدید. اینطوری رتبه سایت شما از بین نمیره و احتمال از دست دادن رتبه به حداقل میرسه.
در این مقاله از بخش آموزش سئو میخواهیم بدانیم دقیقا کیورد استافینگ (Keyword Stuffing) چیست. سپس درباره Keyword Stuffing به زبان ساده صحبت کرده و سایر دانستنیهای ارزشمند در مورد آن را مرور کنیم. در سئو مارکتینگ، تمرکز بر روی بهبود عوامل مختلفی از جمله کلمات کلیدی، محتوای سایت، ساختار لینکها، سرعت بارگذاری صفحات و تجربه کاربری قرار دارد. این فرآیند شامل تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوای با کیفیت، بهینهسازی درون صفحه، بهینهسازی خارج از صفحه، بهینهسازی فنی و تحلیل و مانیتورینگ میشود. سئو مارکتینگ به دلیل تغییرات مداوم الگوریتمهای موتورهای جستجو، نیاز به بهروزرسانی و تطبیق مداوم دارد تا سایتها همچنان در رتبههای بالای نتایج جستجو باقی بمانند.
مرحله دوم که به عنوان مرحله پیش نیاز برای سئو سایت پیاده سازی سایت است. در این مورد هم ممکن است پیش از مطالعه این مطلب شما سایت خود را طراحی کرده باشید و اکنون روی اینترنت قرار داشته باشد. در این صورت از این مرحله هم چشم پوشی کرده و سراغ مراحل بعد می روید. اگر نه برای طراحی و پیاده سازی سایت بهتر است از وردپرس استفاده کنید. معمولا زمانیکه به دنبال یادگیری نکته یا موضوع خاصی هستید با یک مقاله آموزشی در حوزه سئو مواجه میشوید که اطلاعات دقیق ولی محدودی را در همان زمینه به شما عرضه میکند. با مطالعه این مقاله ممکن است به مبحث سئو علاقه مند شده و به دنبال مقالات و آموزشهای بیشتری بروید.
در ادامه یاد میگیرید معنی هرکدام از این اصطلاحات در سئو دقیقا چیست. اگر سایت شما برای جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان در صفحهی یک نتایج جستجوی گوگل نشان داده نشود، تعداد زیادی از مشتریانتان را از دست خواهید داد. بک لینک ها لینک هایی هستند که در وب سایت های دیگر به وب سایت شما داده شده اند. بک لینک ها یکی از مهمترین بخش های سئو محسوب شده و به واسطه افزایش رتبه، موجب جذب ترافیک از موتورهای جستجو می گردند. از دید گوگل بک لینک های با کیفیت می توانند دلیلی برای رتبه بهتر یک سایت در نتایج جستجو باشد. اما دقت داشته باشید که هر گونه شبیه سازی در این کار موجب جریمه شدن سایت می شود.
مانیتورینگ مستمر عملکرد وبسایت، تحلیل دادهها و نتایج بهدستآمده، همچنین اعمال تغییرات لازم بر اساس این تحلیلها برای بهبود مداوم سئو را شامل میشود. خوشبختانه طی سالهای اخیر، با بهبود الگوریتمهای موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کمرنگتر شوند. نیل پاتل یکی از شناخته شده ترین افراد در زمینه سئو است که علاوه بر مشاوره سئو، ابزاری به نام UbberSuggest برای سئو ارائه کردهاست. از نظر نیل، سئو مجموعهای اقداماتی است که به صورت مرحله به مرحله انجام میشود تا یک سایت و یا بخشی از محتوا را به رتبههای بالایی در گوگل برساند. سئو به هیچ عنوان یک راه حل سریع و یک شبه نیست بلکه یک فرآیند زمان بر است. گوگل این فرضیه را در نظر میگیرد که نباید سایتی که برای مدتها دارای رتبه خوبی برای یک عبارت بوده و مخاطبان نیز از آن راضی هستند، نباید به یک سایت فاقد اصول سئو بدهد.
همچنین درصورتی که شما سابقه فروش به صورت حضوری را داشتهاید، این تجربه کمک شایانی به شما خواهدکرد. یکی از عوامل موثر در سئو سایت تاثیرگذار است از نقشه سایت برای گوگل و سایر موتورهای جستجو میباشد. نقشه سایت یا به اصطلاح سایت مپ، خزش رباتها در سایت را آسانتر میکند. به عنوان مثال؛ هنگامی که بارگذاری صفحه برای کاربر چندین ثانیه طول میکشد، و یا زمانی که محتوا در گوشی موبایل یا دسکتاپ به خوبی نمایش داده نمیشود، کاربر صفحه را ترک میکند و سایت دیگری را باز کند. شاید برای شما هم جالب باشد، سوشال سیگنال یا سیگنال شبکه اجتماعی یکی از نوینترین شیوههای جلب ترافیک سایت است. شبکههای اجتماعی به طور مستقیم روی سئو سایت تاثیر نمیگذارد، اما سبب میگردد تا کسب و کار شما در معرض دید قرار بگیرید و به نوعی به برندینگ شما کمک شایانی خواهد کرد.
در دنیای دیجیتال امروزی، رقابت برای جلب توجه کاربران اینترنت به شدت افزایش یافته است و حضور موثر در نتایج موتورهای جستجو به یکی از مهمترین عوامل موفقیت کسبوکارهای آنلاین تبدیل شده است. سئو به کسبوکارها کمک میکند تا محتوای خود را به گونهای ارائه دهند که هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران جذاب و مفید باشد. قطعا سئو و بهینهسازی صفحات به راحتی میتواند رتبه و جایگاهی مطلوب برای سایت در نتایج جستجو به همراه داشته باشد. برخی اقدامات میباشد که شما با پیادهسازی آن میتوانید به صفحه اول گوگل راه پیدا کنید. شما میبایست به رباتها و الگوریتمهای گوگل اثبات کنید که شایسته حضور در صفحه اول گوگل هستید.
این متن تجربه کاربری ضعیفی ارائه میدهد و توسط گوگل بهعنوان اسپم شناسایی میشود. اگر یک فروشگاه کفش بخواهد با کلمه کلیدی «کفش ارزان» رتبه بگیرد، ممکن است عباراتی مانند «کفش ارزان برای خرید کفش ارزان از فروشگاه کفش ارزان» را در متن یا بخشهای مختلف صفحه بارها و بارها تکرار کند. گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) گزارش مفصلی از وضعیت خزش URLهای سایت دارد که خطاها و مشکلات احتمالی کراولینگ (Crawling) را هم شامل میشود. ممکن است در فرایند بهینهسازی سایت خود عادتهایی داشته باشید که باعث هدر رفتن بودجه خزش شود. وبسیما، در کنار دیگر شرکتهای فعال در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ، یکی از مجموعههایی است که خدمات معتبر و قابلاعتمادی در این زمینه ارائه میکند و جایگاه خوبی در میان شرکتهای سئو دارد.
با استفاده از سئو، میتوانید رتبه سایت خود را بهبود بخشید و بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید. درباره وبکیماآکادمی وبکیما مجموعه ای از آموزش ها و ابزارها و مرجعی برای پاسخگویی به نیازهای دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی شماست. تیم وبکیما همیشه در تلاش است تا بهترین دوره های آموزشی، با بالاترین کیفیت و بیشترین بازدهی را برای رشد و رونق کسب و کار اینترنتی شما تولید کند. هدف آکادمی وبکیما رشد و ارتقای تجارت آنلاین و دیجیتال مارکتینگ در ایران به اندازه سهم خویش است. حقیقت اینه هنوز هیچ شرکتی در زمینه سئو نتوانسته روش قیمت گذاری دقیقی رو تعیین کنه حتی شرکت های سئوی مطرح جهان هم با استفاده از تکنیک هایی که در ادامه می گم قیمت سئو و بهینه سازی یک سایت رو مشخص می کنند. این هم یکی دیگر از دلایل بسیار مهمی است که سایت ها دوست دارند در نتایج طبیعی گوگل حضور داشته باشند تا اینکه بابت اون هزینه پرداخت کنند و نتیجه چندان جالبی هم دریافت نکنند.
اولین قانون تجزیه و تحلیل این است که همیشه تا آنجا که ممکن است تلاش خود را معطوف به یافتن اصلی ترین علت کنید. معیار Bounce rate درصد بازدیدکنندگانی را که وب سایت را بدون هیچ اقدامی ترک کرده اند را نشان می دهد. نرخ پرش بالا همیشه چیز بدی نیست، اما به طور کلی تقریبا میتوان گفت که نرخ پرش پایین همیشه بهتر است. میتوانید به گزارش Source/medium بروید، دو دوره زمانی را با هم مقایسه کنید تا ترکیبی از Source/medium ای را ببینید که بیشترین افزایش کاربر را در مقایسه با دوره زمانی قبلی دارد. علاوه بر مشاهده عملکرد صفحات خود، شناسایی منابع ترافیک سایت بسیار مهم است.
تا اینجا میدانید سئو داخلی صفحه چیست و تکنیکهای مختلف آن را هم میشناسید. در ادامه به سراغ سئو فنی وبسایت میرویم و مهمترین تکنیکهای آن را به زبان ساده بررسی میکنیم. لینکهای داخلی هم در بدنه محتوای صفحه قرار میگیرند و هم میتوانید آنها را در منوی اصلی، منوی پایین صفحه و بخشهای کناری صفحه اصلی قرار دهید. یادگیری اصول سئو احتمالا شش ماه تا یک سال از شما زمان خواهد گرفت اما بهکارگیری نکات یاد گرفته شده و مشاهده نتیجه و کسب تجربه در این زمینه مهمتر از یادگیری است. اگر زمان کافی برای آموزش و انجام سئو سایت خود ندارید بهتر است آن را برون سپاری کنید.
این راهنما از مسائل فنی گرفته تا بهینه سازی CTR و همینطور مسائل مرتبط با تجزیه و تحلیل پیشرفت شما را پوشش می دهد. اگر هدفم کسب رتبه بالا برای کلمه کلیدی هدف باشد، هرگز وبلاگهایی با کمتر از 2000 کلمه ایجاد نمیکنم. محتوایی که 10 برابر بهتر از بهترین نتیجه موجود در نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی است. آنها از کلمات کلیدی به گونه ای در محتوا استفاده می کردند تا الگوریتم های موتور جستجو را فریب داده و بدین ترتین رتبه های بالا را از آن خود کنند. از آن زمان تاکنون، فرایند جستجوی کلمات کلیدی بسیار پیچیده تر شده است. در فصل دوم این راهنمای سئو شما یاد میگیرید که موتورهای جستجو چیستند، چگونه کار می کنند، و مهمترین فاکتورهای رتبه بندی سایت ها در گوگل کدامند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/